وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

واردات صادرات با کشور چین

پس از اتمام مراحل خرید کالاها و عقد قرارداد و پرداخت وجوه معین شده به شرکت ها و فروشگاه های چینی، کالاها بایستی جنبه قانونی داشته باشند. برای این کار باید پیش از ورود به بازار، از مرحله ترخیص کالا از گمرک و امور گمرکی نیز عبور کنند. اخذ کد شناسایی کالا و پروانه ترخیص از جمله مهمترین بخش های تجارت و واردات صادرات با کشور چین است. تمامی کالاهایی که این مرحله را رد نکرده و وارد بازار شده باشند، غیرقانونی تلقی شده و کالای قاچاق شناخته می شوند.

یکی از مهمترین کارهایی که در فرآیند ترخیص کالا شما باید انجام دهید و در مدت زمان ترخیص کالا از گمرک نیز ممکن است اثر گذار باشد، ثبت دوراظهاری های ترخیص کالا در سامانه EPL می باشد. برای این کار شما باید ابتدا در سامانه ثبت سفارش یا همان ثبتارش اقدام به تکمیل فرم و ارائه اطلاعات و مدارک کنید. در انتها می توانید اظهارنامه خود را پرینت کنید. بعد از آن وارد سامانه EPL شوید و در اولین قدم بعد از ورود به بخش ثبت دوراظهاری شما باید کد داده شده توسط سامانه ثبتارش موسوم به شناسه اظهار را وارد کنید. این شناسه باعث می شود که سامانه EPL با سامانه ثبتارش تبادل اطلاعات انجام دهد و فرم تکمیلی شما در سامانه ثبتارش در سامانه EPL نمایش داده شود.

اما برای تولید همین لوازم آرایشی و بهداشتی داخلی، نیاز به مواد اولیه و ابزاری است که باید از خارج، وارد شوند و برخی از تجار که در زمینه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند، منحصرا در زمینه واردات این مواد اولیه طبق سفارش شرکت های تولیدی داخلی، مشغولند.قاچاق و هرج و مرج در واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به واسطه میانبرهای غیرقانونی، موجب شده است اطلاعات دقیق و واضحی از این مقوله در دست نباشد و همین افسار گسیختگی، باعث به خطر افتادن سلامتی افراد می گردد.

کارت بازرگانی که با هدف صحت و سلامت محموله صادر می شود، از جمله موارد ضروری و الزامی جهت ترخیص کالا از چین است. این کارت عموما برای کالاهایی که تضادی با فرهنگ و عرف عمومی کشور ندارند، صادر می گردد که از جمله این کالاهای قابل ورود از کشور چین می توان به دارو، پوشاک و تجهیزات پزشکی، ادوات کشاورزی، عطر و ادکلن، کیف، کفش، انواع دستگاه ها و لوازم دیجیتالی و الکترونیکی، صنایع غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی و ... اشاره کرد.پس بهتر است پیش از اقدام به تجارت با کشور چین با قوانین خرید و فروش این کشور و ترخیص کالا از چین آشنا شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد