وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

واردات کالا

این مسئله بر هیچکس پوشیده نیست که هیچ کشوری نمی تواند تمامی محصولات و لوازمی که می خواهد را خودش تولید کرده و استفاده کند. این موضوع دلایل بسیار متفاوتی دارد. از جمله : نبود امکانات و هزینه ی بسیار بالا نسبت به واردات آن کالا و نداشتن دانش تولید آن محصول و ... . در این حالت بهترین کار واردات کالا و محصولات از کشور های دیگر است. در این محتوا می خواهیم در مورد ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران و چگونگی انجام این عمل را به صورت ساده برایتان شرح دهیم با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ترانزیت داخلی یا خارجی فقط با راه زمینی و انواع تریلی و کامیون انجام می‌شود. اما فقط به این صورت نیست. این عمل هم از طریق راه های آبی و هم از طریق مسیر های هوایی امکان پذیر می‌باشد. در ترانزیت زمینی، مواد اولیه کارخانه ها و تولیدی ها از مبدا تا مقصد با تناژ بالا ارسال می‌شوند. از طریق مسیر های هوایی نیز بسیاری از بار ها که باید با سرعت زیادی ارسال شوند جا به جا می‌شوند. نوع دیگر این حمل و نقل ها حمل و نقل دریایی می‌باشد که ریسک بسیار کمتری به سایر روش ها دارد. اما این روش، بیشتر در مبادلات و حمل و نقل های بین المللی کاربرد دارد. در حالت کلی، این نوع از حمل و نقل برای جابجایی کالاهایی است که از سایر کشور ها وارد شده است.

در حالت کلی هر تاجر و وارد کننده کالا (یا نماینده وی) باید نسبت به ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت اقدام کند. شرکت ترخیص کالا نیز با دریافت یک سری مدارک که در ادامه خواهیم گفت، نسبت به انجام روال اداری و ترخیص کالا اقدام می‌کند. مدارکی از قبیل پیش فاکتور، نحوه تبادل ارز، نوع ارز، مشخصات کامل کالا و مبدا و مقصد باید به صورت آماده به شرکت ترخیص کالا تحویل داده شوند. زمانی که سفارش در سامانه جامع ثبت شده است، کالای مد نظر در انبارگمرک نگهداری می‌شود. سپس توسط شرکت های ترخیص کالا نسبت به خروج کالا از انبار گمرک اقدام می‌شود. البته لازم به ذکر است که این شرکت ها وظایف بسیار زیادی را به عهده دارند. برای مثال؛ می‌توانند مشاوره بازرگانی پیش از خرید کالا را نیز به مشتریان و وارد کنندگان ارائه دهند. زیرا آمار سنجی این شرکت ها در بازار نسبتا قوی تر می‌باشد.

آیا به کارت بازرگانی، مالیات تعلق می گیرد؟ در صورتی که شخص دارنده کارت، دارای درآمد حداقلی برای تعلق مالیات باشد، این کارت مشمول مالیات بوده و شخص باید 25% آن را به عنوان مالیات ارائه دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد