وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

تخصیص ارز کالاهای وارداتی

در پاسخ به این سوال که تخصیص ارز چیست و چه مراحلی دارد؟!! باید بگوییم تخصیص ارز برای واردات مراحل مختلفی دارد، شناخت کافی شما از این مراحل می ‌تواند روند آن را تسریع ببخشد. برای تهیه ارز وارداتی شما می توانید به روش حضوری یعنی از طریق صرافی ها و بانک ها اقدام کنید در مقابل با روش غیر حضوری یعنی مراجعه به وب سایت ارز نیمایی فقط کافیست مقابل سیستم خود قرار بگیرید و این مراحل را به اتمام رسانید.

ترخیص لوازم یدکی و انواع کالا از گمرک دارای تعرفه های مشخصی هستند که می توانید با توجه به کالای خود جهت اطلاع از تعرفه ها می توانید به کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا مراجعه نمایید.لازم به ذکر است در صورتی که تعرفه ی یک کالا بعد از ترخیص آن از گمرک کاهش یابد، هیچ گونه مابه التفاوتی به وارد کننده کالا تعلق نمی گیرد و آن مبلغ قابل استرداد نخواهد بود. طبق موارد گفته شده در بالا ترخیص قطعات یدکی از گمرک مسئله ای کاملا تخصصی و پیچیده است و این پروسه نیازمند تیم حرفه ای است تا بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی کالا را از گمرک ترخیص کنند تا از هزینه های اضافی و خسارات جبران ناپذیر جلوگیری شود.

یک شرکت ترخیص کالا می‌تواند تمام امور تشریفاتی گمرکی را بدون هیچ کم و کسری انجام دهد. انجام تمام امورات ثبت سفارش کالا و انتقال ارز از کشور مبدا به کشور مقصد جهت خرید کالا نیز از دیگر وظایف اصلی این شرکت ها است. در صورتی که واردکنندگان و صادرکنندگان اطلاعات کافی از هزینه ها و تعرفه های گمرکی نداشته باشند، شرکت های ترخیص کالا تمام این اطلاعات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. تمام امور ترانزیت و حمل و نقل کالا ها نیز توسط این شرکت ها انجام می‌شود و دارای بیمه هستند. در صورتی که هر گونه مشکلی در روند واردات کالا و ترخیص آن نیز به وجود آمد، شرکت های ترخیص کالا پیگیر این مشکلات خواهند بود و تمام راه های قانونی را جهت محقق سازی ترخیص کالای بازرگانان طی خواهند کرد. همچنین توسط کارشناسان مخصوص خودشان، مشاوره های کافی در زمینه بازاریابی، واردات و صادرات کالا نیز به مشتریان ارائه خواهند داد.

برای ترخیص پوشاک از ترکیه می‌شود به چندین گمرکی که در مرز ایران - ترکیه قرار دارد مراجعه کرد. یکی از مرزهای پر رفت‌وآمد مرز رازی - کاپی کوی می‌باشد که این مرز از طرف ایران به آذربایجان غربی و ارومیه و از طرف ترکیه به شهر وان مرتبط است. این گمرک به اسکنر ریلی و سگ موادیاب مجهز است و محموله‌ها به‌دقت بررسی می‌شوند.

در نظر داشته باشید که برای فراهم کردن عینک و متعلقات مربوط به آن مانند فریم در داخل ایران تولید نداریم و همه عینک هایی که در داخل کشور به مصرف می رسد وارداتی هستند. اما 70 درصد آن ها به صورت غیرقانونی و بدون آن که مالیاتی پرداخت شود به کشور وارد می شود. هر سال تقریبا 30 میلیارد تومان جهت واردات فریم، شیشه های پلاستیکی برای عینک ها، وارد شدن انواع عینک ها از ایران خارج می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد