وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

ترخیص کالا از گمرک

هنگامی که بار شما به مقصد خود رسید ، ممکن است مراحل واقعی برای ترخیص کالا بیش از آنچه که در نظر داشته اید به طول بیانجامد و یا هزینه های بیشتر از انچه که تصور داشته اید به دنبال داشته باشد.این موضوع ممکن است ترخیص کالا از گمرک را تا  زمان پرداخت هزینه به تأخیر می افتد.

دقت داشته باشید که ترخیصیه را با قبض انبار اشتباه نگیرید. تفاوت ترخیصیه و قبض انبار در این است که قبض انبار در واقع حواله ای است که توسط انبارهای عمومی که مسئول نگهداری کالاهای وارد شده از صاحب کالا است و تحت نظر سازمان امور گمرکی ایران می باشد صادر می شود. اما در ترخیصیه شرکت حمل و نقل بین المللی به سازمان امور گمرکی کشور اعلام می دارد که هزینه حمل کالاها توسط صاحب کالا با این شرکت پرداخت شده است.

ترخیص کالا از گمرک تجارتی است که این روزها درآمدی خوبی دارد و افراد زیادی نیز به آن روی آورده اند. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که ترخیص کالا دارای قوانین و مقررات زیادی است. در واقع می بایست مدارک مورد نظر فراهم شوند تا امکان ارائه کالا وجود داشته باشد. گاها پروسه فوق بسیار زمانبر و هزینه بر خواهد شد. از همین رو در کسب و کارهایی که با گمرک سرو کار دارند از مهارت و تجربه های ترخیص کار ارزان استفاده می شود تا هم در زمان و هم در هزینه ها صرفه جویی شود.

تعریف صادرات و واردات قطعی کالا :صادرات و واردات انواع کالا از کشور مبداء به سایر کشورها به منظور فروش یا مصرف، صادرات قطعی نامیده میشود. به طور عام صادرات از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و مالیات معاف میباشد. هزینه های تشریفات گمرکی و فرودگاهی شامل صادرات هوایی کالا می گردد. این هزینه ها شامل تخلیه و بارگیری ، برگه بهداشت(در صورت نیاز)، انبار داری، آزمایش و… میشود

شرکت مورد نظرتان باید در ارائه انواع خدمات باربری متخصص باشد. به طور مثال؛ اگر به حمل و نقل با دمای کنترل شده نیاز دارید به شرکت‌های باسابقه تر و حرفه‌ای‌تری نیاز خواهید داشت تا احتمال ایجاد مشکلات رایج در ترخیص کالا به حداقل برسد.فارغ از ویژگی‌هایی که هر شرکت دارد، شما باید نسبت به قراردادی که امضا می‌کنید آگاهی کافی داشته باشید و تمام انتظارات و حقوق مادی و معنوی خود را لحاظ نمایید. کارشناسان تی ام تی کارگو همواره توصیه‌های تخصصی و بی‌طرفانه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد