وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

جلوگیری از انواع تخلفات و مبارزه با قاچاق کالا

همان طور که می‌دانید، در بحث ترانزیت، به دلیل جلوگیری از انواع تخلفات و مبارزه با قاچاق کالا، مرسوله باید دارای فاکتور سفارش باشد. منظور از فاکتور سفارش این است که کالا باید توسط یک مشتری سفارش داده شده باشد و توسط گمرک از طریق ترانزیت، به مقصد مورد نظر ارسال شود. در صورتی که این مدارک تکمیل نباشند ممکن است که کالا از گمرک ترخیص نشده و دچار مشکلات دیگری شود. البته همانطور که گفتیم، امروزه به دلیل الکترونیکی شدن تمام روند های اداری گمرکی، کمتر پیش می‌آید که در ترخیص کالا تاخیر به وجود آید. اما باز هم باید دقت کافی را داشت تا هیچ گونه کم و کسری در برگ ترانزیت وجود نداشته باشد. بسیاری از بار هایی که در گمرک به دلایل مختلفی ترخیص نمی‌شوند، به دلیل عدم کفایت مدارک و ناقص بودن آن ها است.

موضوع صادر نکردن پروانه کارگزار گمرکی یکی از مواردی است که با اعتراضات شدید متقاضیان در سال های اخیر مواجه شده است. با وجود اینکه متقاضی زیادی برای دریافت این مجوز وجود دارد اما گمرک ایران با استناد به قانون و آیین نامه مربوطه،این آزمون را به صورت مرتب برگزار نمی کند و همین موضوع باعث طرح ذهنیت و ادعاهایی مبنی بر انحصاری بودن صدور این مجوز شده است.

دسته بندی کانتینر از لحاظ ابعاد : کانتینر 10 فوت ؛ کانتینرهای 10 فوتی ابعاد 3*2.5 متری داشته و ارتفاعی برابر با 2.60 متر دارند و به کانتینر 3 متری معروف هستند و برای انبار کالاها گزینه ی مناسبی محسوب می شوند. / کانتینر 20 فوت ؛ کانتینرهای 20 فوتی نیز دارای ابعاد 6*2.5 و ارتفاع 2.60 متری بوده و برای انبار و جا به جایی کالاها مورد استفاده قرار می گیرند. / کانتینر 40 فوت ؛ کانتینرهای 40 فوت هم ابعادی برابر با 12*2.5 و ارتفاع 2.60 متر داشته و در صنعت حمل و نقل نسبت به سایر انواع کانتینر پرکاربردتر می باشند. کانتینرهای 40 فوتی مدل‌های بسیار گوناگونی دارند و یکی از رایج ترین انواع کانتینر در حمل‌ و نقل های زمینی و دریایی به شمار می آیند، به این دلیل که دارای حجم زیادی هستند و می‌توانند از لحاظ چینیش بار هم بسیار مقرون به صرفه واقع شوند. معمولاً افراد کانتینر 40 فوتی را به ‌صورت شریکی خریداری می‌کنند، چرا که هزینه‌ ی آن فرقی با کانتینر 20 فوتی نداشته و چنانچه که بار هر دو بازرگان قابلیت جا شدن در فضای کانتینر 40 فوتی را داشته باشد از این کانتینر استفاده می‌شود.

عمده ترین کالاهای ترانزیت شده از این بندر مواد نفتی است. اما به طور کلی مواد سوختی، ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه در این بندر ترانزیت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد