وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

تخصیص ارز کالاهای وارداتی

در حال حاضر نهاد تصمیم‌گیرنده برای اولویت بندی تخصیص ارز کالاهای وارداتی وزارت صمت می باشد هر چند که بانک مرکزی اقدام به تخصیص ارز کالا های وارداتی می کند اما فرایند اولویت بندی کالا های وارداتی و توجه به ماهیت این کالاها توسط این سازمان صورت نمی‌گیرد؛ در واقع اینکه ارز دولتی به چه شخص و چه شرکتی داده می شود جزو فرایندهایی است که در چارچوب امور تجارت خارجی کشور قرار دارد و از وظایف بانک مرکزی خارج می باشد.

همان طور که گفتیم، یکی از مهم ترین و اساسی ترین عوامل تاثیر گذار و محرک بر اقتصاد کشور، ترانزیت داخلی و بین المللی می‌باشد. به طور کلی اگر در یک کشور، صادرات و واردات دارای حجم قابل قبولی باشد، ترانزیت می‌تواند به رشد و پیشرفت اقتصاد آن کشور کمک کند. زیرا از طریق این راه می‌توان درآمد قابل توجهی برای کشور کسب نمود. علاوه بر آن، تسهیل در روند جابجایی کالا نیز یکی از مهم ترین مزایای این امکان می‌باشد. زمانی که یک کشور، توانایی کافی در جابجایی کالا های وارد شده و صادر شده خود نداشته باشد، به نوعی دچار فلج اقتصادی خواهد شد. همان طور که می‌دانید یکی از مهم ترین ارکان رشد اقتصاد کشور، صادرات می‌باشد. در صورتی که یک کشور حجم صادراتی زیادی داشته باشد و ترانزیت آن قوی نباشد، ممکن است دچار مشکلات زیادی شود.

در این مرحله از واردات شیرآلات صنعتی، با توجه به مسیری که در مرحله قبل انتخاب شده است،بازرسی کالای وارداتی توسط کارشناسان انجام می شود و مجوزهای اختصاصی لازم باید به گمرک ارائه شوند. در نهایت کارشناس به بررسی تعرفه کالای اظهار شده می پردازد و در صورت مطابقت داشتن کالا با مدارک و اسناد ارائه شده و بررسی امضاها و ...، تأیید نهایی صادر می شود.

اگر تمام مدارک و اظهارنامه ارائه شده، کامل و بدون مشکل باشند، به عنوان تأیید یک شماره سریال دریافت خواهید کرد که مجوز ورود شما به مراحل بعدی ترخیص است. مدارک ارائه شده در قسمت قبل به همراه اظهارنامه توسط کارشناسان گمرک بررسی می شود و در نهایت اظهارنامه به طور رسمی در سیستم به ثبت می رسد. در این مرحله از واردات شیرآلات صنعتی، شماره ای به نام شماره کوتاژ دریافت می کنید و سپس مسیر گمرکی کالای شما مشخص میگردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد