وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

وبلاگ تی ام تی کارگو

تی ام تی کارگو

انواع ارز در ترخیص کالا

از دیگر انواع ارز در ترخیص کالا دلار سنا می باشد که منظور ما در این نوع ارز نرخ هایی می باشد که در سامانه سنا وجود دارد. نرخ هایی که در سامانه سنا ثبت می شود به طور کامل محاسبه شده است و قیمت آن را هم سامانه مشخص و اعلام می کند. این نرخ ها باید به صورت میانگین شده و یا متوسط در معاملات ثبت شوند، ثبت کردن آنها هم باید در صرافی هایی انجام گردد که از نظر کل کشور مجاز به فعالیت می باشد. سامانه سنا از آنجایی که زیر نظر بانک مرکزی می باشد، قیمت ها را به طور دقیق مشخص می کند.

اینکه شما تمامی مراحل ترخیص خودرو از گمرک خود را به شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید امر بسیار مهمی می باشد و به همین دلیل بهتر است که به این شرکت ها اعتماد کنید. در واقع آنها به راحتی می توانند خودرو شما را از گمرک ترخیص نمایند و شما هم هزینه چندان بالایی را پرداخت نکنید. شرکت های ترخیصی با مراحل ترخیص آشنایی دارند و بر همین اساس در کمترین زمان اقدامات مربوط به خود را انجام می دهند.

 مسیر قرمز گمرک . کالاهایی که پس از ارائه اظهارنامه در مسیر قمز قرار میگیرد نیاز به کسب مجوز برای ورود داشته و موردبازرسی فیزیکی قرار می گیرند. پس از اینکه ارزیابی کامل صورت گرفت باید دنتیجه آن در اظهارنامه درج شود.

برخی از اسناد بسیار مهم وجود دارند که آنها ارزش گمرکی کالا را مشخص می کنند و با خرید کالا ارتباط مستقیمی دارند. یکی از آنها گواهی مبدا می باشد و دیگری فاکتور است که باید زمان تحویل کالاهای وارداتی آنها را همراه خود داشته باشید تا به گمرک تحویل دهید و از این طریق بتوانید کالاها را دریافت کنید. ملاک قیمت هایی که در گمرکات کشور ایران وجود دارد، ارزش تعیین شده را مشخص کرده است و هر یک از این ارزش ها در گمرکات اجرایی، ارزش گمرکی کالا را تعیین می کند. شما باید بدانید حقوق ورودی برخی از کالاهایی که وارد ایران می شوند بر اساس ارزشی که آن کالا دارد تعیین می گردد. اگر ارزش کالا کم باشد، بدون شک حقوق ورودی کمتری را نیز پرداخت خواهد کرد، به همین دلیل باید به این نکته مهم توجه داشته باشید و سپس هزینه ورود کالای خود را پرداخت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد